گفتگو...
بسم الله الرحمن الرحیم
گفتگوی فامیلی
مبلغ
مخاطب: یک فرد باسواد و مطلع
وااااای سلام. خوبی عزیزم؟
چ خبرا نیستی هاااا
من هستم شما فعلا پیدات نیست. داری چی کار می کنی که این قدر کم پیدایی؟
درگیر انتخابات و …
چییی ؟ انتخابات؟
بیکاری ها….
من گفتم چه کار مهمی داری.
اینم خیلی مهمه خییییلی☺️
توصیه میکنم وقتتو تلف نکن. بیا برو یه کار بدرد بخور انجام بده.
ما در قبال انقلابمون مسئولیم عزیزم …باید ازش حفاظت کنیم و انتخابات مقوله خیلی مهمی برای حفظ این نظام و انقلابه.
من که خیری از این انقلاب ندیدم
فقط یه مشت شعار برای اینکه مردم ترغیب بشن بیان رای بدن…بعد که به خواستهشون رسیدن شعارها در حد همون شعار باقی موند و کسی نگفت خرت به چند؟
قرار بود انقلاب اوضاع رو بهتر کنه اما
بنظر من که فرقی با زمان شاه نکرده
بهتر که نشده بدتر هم شده
از شما انتظار نداشتم، شما که تحصیل کرده ای و ماشاءالله فعال اجتماعی، چطور میگی فقط شعار بوده؟!
اتفاقا چون تو جامعه گشتم دارم اینا رو میگم. من از نزدیک دارم میبینم افرادی که به نون شب محتاجند
با یارانه سر میکنن
خونه ندارن …حلبی نشینن…زاغه نشینن..همین کودکان کار… قیمت ها هم که ثانیه ای تغییر میکنه…
موز شصت تومنی?گوشت صد و پنجاه تومنیمرغ سی، چهل تومنی
پراید صدو ده میلیون تومنی
بازم بگم؟
واقعا اینا رو نمیبینی؟
از اون طرف اختلاسای میلیاردی که دل مردم رو خون میکنه
این مملکت هم که بی صاحب هیچ کس جلودارشون نیست
بابا ترمز کن ما هم بهت برسیم
باور کن دیگه به هیچ کس تو این کشور اعتماد ندارم…واقعا وضعیت وحشتناکیه
مردم به چه امیدی بیان رای بدن؟!
خب باید بگم همه حرفاتو قبول دارم
تو دیگه کی هستی؟
پس چطوری بازم دم از انقلاب و نظام و انتخابات میزنی؟
همین چند دقیقه پیش حرفای منو نفی کردی!
من این حرفا رو نفی نکردم. اینکه میگی آرمان های انقلاب، در حد شعار موندن رو نفی کردم
عقل کل! آخه چه فرقی میکنه؟
الان بهت میگم فرقش چیه
من حرفات رو قبول دارم اما تو میزان و شدت ضعف مسائل موجود نظرم متفاوته.
منم میدونم همه این مسائل وجود داره
اما چقدر؟
اول اینکه شما داری تماما نکات منفی رو در نظر میگیری.
اصلا به ابعاد مثبت قضیه توجه نداری
دوم اینکه شما بیشتر از چیزی که وجود داره وضعیت رو اسفبار نشون میدی.
به طور مثال طبق آماری که گرفتن احساس فساد تو جامعه ما از خود فساد بیشتره.
باورت میشه؟!
علتش چیه؟…همین تبلیغاتی که از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی انجام میدن…تا اوضاع رو سیاه نشون بدن
این تازه یک موردش بوده
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
اصلا هم اینطور نیست. من خودم دارم میبینم.
اجازه بده
میگی بعد انقلاب با زمان شاه فرقی نداره.من بهت نشون میدم که اصلا اینطور نیست
.
.
.
از اونجایی که شما فرد باسوادی هستی? منم از رو آمار و ارقام بین المللی و رسمی و منابع معتبر و قابل دسترسی باهات صحبت میکنم.
این حرفایی که میزنم طبق اطلاعات منتشر شده توسط بانک جهانی هستش.
مثلا همین اختلاف طبقاتی و نبود عدالت که ازش حرف زدی، بیا مقایسه کنیم زمان شاه رو با بعد انقلاب:
برای مقایسه ما با ی اصطلاحی کار داریم به نام ضریب جینی
حالا این ضریب جینی چیه؟
ضریب جینی معیار سنجش نابرابری در توزیع ثروت در بین افراد جامعه ست.
هر چقدر این ضریب بالاتر بره یعنی میزان عدالت اجتماعی در اون کشور کمتره
اما
ضریب جینی ایران ابتدای انقلاب ( یعنی سال 1986) 47/40بوده در حالی که سال 2014 به 38/80رسیده
یعنی ما در گسترش عدالت موفق بودیم و این کاملا محسوس بوده
حالا ببینیم کشورهای پیشرفته و به اصطلاح متمدن چطور پیش رفتن؟
مثلا همین آمریکا از ضریب 34/60 در سال 1979 رسید به 41/50 در سال 2015
یا کشور آلمان از ضریب 29/20 در سال 1991 رسیدن به 31/70 در سال 2015
همینطور کشور فرانسه
از ضریب 30/60 در سال 2004 رسیدن به 32/70 در سال 2015
و…
هنوز هم هست کشورای دیگه اما خسته ت نمیکنم
می بینی ؟!
کشور ما با این همه مشکلات و تحریم و دشمنی های بعد از انقلاب در برقراری عدالت خیلی موفق تر از کشورهای دیگه بوده
اونم کشورایی که ادعای توسعه یافته بودن و تمدن دارند
این آمار رو از کجا میگی؟!
من از کجا بدونم درسته؟!
اینا آماری هست که بانک جهانی منتشر کرده شما میتونی با مراجعه به سایتشون در صورت تسلط به زبان انگلیسی این آمار رو پیدا کنی
اصلا می دونستی در زمان پهلوی 46 درصد مردم زیر خط فقر بودن
باورت میشه؟!
نه بابا
آره بابا
اما بعد از انقلاب یعنی سال 2014 (طبق آخرین آمار) به 10/5درصد رسید
حالا ادامه شو گوش کن
این درحالیه که
کشورهای به اصطلاح پیشرفته مثل آمریکا حدود 12درصدشون (طبق آمار سال 2016) زیر فقر بودن یعنی معادل 40 میلیون نفر
همینطور کشور بریتانیا ،فرانسه و آلمان به ترتیب 19 ،14و 15/7درصدشون زیرخط فقرن
به فرض که این آمار درست باشه
به فرض؟!
بااااشه….قبول. ما انقدر پیشرفت داشتیم اما
سوال مهم اینه
این آمار برای نهایتا سال 2015 یا همین حدود هست
اما اگر دوباره آمار بگیرن مطمئنا ما پسرفت کردیم
شکاف طبقاتی بیشتر و عدالت اجتماعی کمتر شده
چ فایده؟
شما که ادعا میکنی انقلاب باعث گسترش عدالت شده
آیا این عدالت برای یک دوره خاص بوده؟
ببین عزیزم
بی شک عدالت مختص یک دوره ی خاص نیست و شعار همیشگی و جزو آرمان های اصلی انقلاب بوده و هست اما
اینکه ما سی سال پیشرفت رو در نظر نگیریم و رو همین چند سال اخیر که بنا به دلایلی در بحث اقتصاد دچار مشکل شدیم، مانور بدیم قطعا کار درستی نیست☺️
بله طی چند سال اخیر متاسفانه مردم به لحاظ اقتصادی شدیدا تحت فشار قرار گرفتن و شکاف طبقاتی بیشتر شده
اما یک سوال مهم
بنظرت مسئول ایجاد و گسترش عدالت در جامعه کیه؟
.
.
.
.
.
گفتن نداره
مسئولین…از خدا بی خبرهایی که پولهای ملت دستشونه…پول نفت و گاز و….
درسته
اما یک سوال اینجا پیش میاد
مسئولین رو کی انتخاب میکنه؟!
والا میگن مردم. اما الله اعلم
اينا از قبل انتخاب شده اند
اول اینکه، کسی که ادعا میکنه باید دلیل بیاره، نه ما.
نیازی نیست برای رد این شبهه، ما دلیلی بیاریم. چون اون کسی که ادعای خلاف واقع داره باید دلیلش رو بگه. باید بگه روی چه حسابی این حرفو میزنه؟
اگر دلیلی نداشت ولی روی حرفش محکم ایستاده بود، باید ازشون بپرسید: شما که میگید اینا از قبل انتخاب شده اند، منظورتون به کیه؟
یعنی، کی این ها رو انتخاب میکنه؟
اگه منظورتون اینه که رهبر این ها رو انتخاب میکنه؛
به نظر شما چرا رهبر باید کسی رو سرکار بیارند که مبانی فکریش مخالف نظر خودشونه؟
چرا باید کسی رو سرکار بیارند که عملکردش مخالف نظر رهبریه؟
کل دوران ریاست جمهوری طی این چهل و دو سال رو در نظر بگیر؛ کیا سرکار اومدن؟
اگه رهبر تعیین میکردند که کی بیاد و کی نیاد، ایا این افراد رئیس جمهور میشدند؟؟؟
اگه گفتن:کجای عملکرد اینها مخالف نظر رهبریه ؟
مثال براشون بزنید.از همین دولت فعلی؛
مسئله برجام
لایحه FATF
سند ۲۰۳۰
اینها مهمترینشه؛ خیلی بیشتر از اینهاست.
این دولت یه جاهایی، مخالف نظر رهبری عمل میکنن.
و بعضی از مواقع به توصیه های ایشون توجه نمیکنن.
مسئله افزایش جمعیت
حمایت از تولید ملی
اقتصاد مقاومتی
تکیه به نیروی جوان داخلی
اعتماد نکردن به غرب
ایجاد شبکه ملی ارتباطات
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
حالا باز هم میگید رهبر این ها رو تعیین میکنه؟
اگه منظورتون شورای نگهبانه؛
باید بگم که شورای نگهبان از ۱۲ نفر تشکیل شده؛ که همشون یک تفکر و یک نظر رو ندارن. شما به سوابق افراد نگاه کنید متوجه می شوید.
اما مطلب آخر :اگه اینا از قبل انتخاب شده اند ،چرا هر بار ،از احزاب مختلف و با سلایق متفاوت میان و برای ریاست جمهوری ثبت نام میکنن؟ و این همه سر این مسئله خرج میکنن،حرص میخورن و مناظره انجام میدن؟
حتما میخوای بگی تقصیر ماست اگر عدالتی نیست؟!
آره دیگه هر وقت میخوان از زیر مسئولیتشون در برن دیواری کوتاه تر از مردم پیدا نمیشه
متاسفم واقعا
ببین رفیق
با هم که تعارف نداریم
از ماست که بر ماست
وقتی که ملت به جای اینکه بیان به یه آدم با برنامه رای بدن میان کسی رو انتخاب میکنن که شعار های قشنگ تری میده نباید بیش از این انتظار داشت.
حالا بار اول میگیم گول خوردن اشتباه کردن
یکی نیس بگه چرا دوره ی دوم دوباره میای به همون رای میدی؟؟؟؟
تو که دیدی وعده هاشون پوچ بود
تازه دور دوم رای بیشتری به همون فرد دادن
آدم میمونه از دست این افراد چ کار کنه؟!
بگذریم که درد دل زیاده
خلاصه که هر کسی در جای خودش به اندازه ی خودش مقصره.
برای این اوضاعی که بوجود اومده هم، علاوه بر مسئولین مردم هم مقصر هستن چه بسا نقش مردم بیشتر باشه
تلخه اما واقعیته
حالا حرفت چیه؟
حرفم اینه…انتخاب خیلی مهمه
اگه این چهل سال بعد انقلاب رو بررسی کنی میبینی که هر وقت ما یه مسئول دلسوز و با ایمان و با نگاه به داخل داشتیم پیشرفت کردیم تو زمینه های مختلف؛ هر وقت هم مسئولی سرکار اومد که تفکر غربی داشت و ژست روغن فکری گرفت دیدیم که چقدر ضربه خوردیم.
حالا یک جوری میگی پیییشششرفففت
انگار که به کجاها رسیدیم
تو دو، سه تا جا پیشرفت کردیم(اونم بحث نظامی و موشکی). این که دیگه اینقدر دک و پز نداره.
تو بگو به کجاها نرسیدیم؟
حرفایی میزنی ها
مثلا دلمون خوش بود که تو کم شدن فقر و گسترش عدالت اجتماعی موفق بودیم که اینم تو این چند سال اخیر به باد هوا رفت
مگه چیز دیگه ای هم مونده؟
درمورد عدالت و شرایط خاص این چند سال اخیر که حرف زدیم
اما
درمورد بقیه ی زمینه ها
البته که مونده
اگه اجازه بدی بهت میگم
بفرما ببینم چی تو چنته داری!
خب اول بریم سراغ بخش علمی
تو بخش تولید علم، میدونستی ایران با نرخ رشد ۱۱ برابر متوسط جهانی رتبه ی یک رشد علمی رو بین کشورای جهان کسب کرد؟
در حوزه ی علوم نانو از رتبه ی ۵۸ به رتبه ی ۱۶ رسیدیم
در حوزه ی سلول های بنیادی الان جایگاه دوم رو تو دنیا داریم
در بخش علوم هوا فضا از رتبه ی ۴۵ به رتبه ی ۱۱ جهان رسیدیم
در بخش دارو سازی از رتبه ی ۴۹ به جایگاه یازدهم در بین سایر کشور ها رسیدیم
در ثبت اختراع از رتبه ی ۳۸به جایگاه هفتم جهان رسیدیم
باشه
اما از کجا معلوم اگه پهلوی بود به همین پیشرفت های علمی نمیرسیدیم. شاید اگه دوره پهلوی بود ما بیشتر از این پیشرفت میکردیم
اونا اگه میتونستن کاری کنن، تو ۵۳ سال ایرانو از نظر علمی پیشرفت میدادن
ما تا اواخر دوره پهلوی دکتر نداشتیم، از هند و چین و فیلیپین دکتر وارد میکردن.
بسیاری از متخصصین در کشور ما خارجی بودن.
دکتر عمومی نداشتیم اینقد بدبخت بودیم که از هند دکتر برامون میاوردن.
برای عمل های ساده ی پزشکی مجبور بودیم بریم خارج کشور
اصلا آمار بی سوادی زمان پهلوی رو میدونی؟(برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به کتاب های تاریخی مراجعه کنید)
خیلی خب
اما هر چقدر هم پیشرفت داشته باشیم نمیتونم بی خیال این تبعیض جنسیتی که تو ایران هست بشم
تو ایران خانوما خیلی نادیده گرفته میشن
این اصلا قابل قبول نیست
خب عزیزم شما اگه اجازه بدی بریم ببینیم انقلاب اسلامی برا خانما چه مزیت هایی داشته☺️
ادامه دارد…
فرم در حال بارگذاری ...